Xarxa Feminista PV

Barcelona: Nueva víctima de violencia de género en l’Hospitalet de Llobregat

Lunes 6 de octubre de 2014

Comunicat de la Coordinadora Feminista de València

La Coordinadora Feminista de València mostra el rebuig davant el nou feminicidi a l’Hospitalet (Barcelona). No sabem el nom d’ella, només que tenia 50 anys i ha estat assassinada presumptament per un home que ha estat detingut. El cas es troba en investigació i es desconeix la relació que mantenia amb la víctima.

Amb ella, són ja 51 dones les assassinades en aquest rànquing macabre. Recordem que desgraciadament són més de les que entren en les estadístiques i també aquelles ingressades en institucions hospitalàries, com les que quedaran amb greus discapacitats fruit de les brutals agressions que han patit.

Continuem sumant víctimes i el Govern continúa sense dotar pressupostàriament serveis assistencials, de prevenció. Les retallades amb l’excusa de la crisi només estan agreujant la situació.

Mentrestant Ana Mato anuncia el propòsit del govern de reformar la Llei Integral 1/2004, contra la violència de gènere, quan no la ha desenvolupat ni ha aplicat una llei que es valorada positivament pel conjunt dels grups parlamentaris, per la qual cosa no ha hagut consens per a la reforma proposada per la ministra. En el que sí estan d’acord els grups és en la necessitat de reposar els fons que s’han llevat.

La violència contra les dones és la primera causa de mort prematura d’aquestes. Una societat que permet que ens assassinen pel fet de ser dones és una societat malalta. Per això, la coordinadora recorda la importància de mostrar el rebuig públicament davant aquesta xacra per exigir als governs la implicació que cal per a lluitar per eradicar-la.

Tots els primers dimecres de mes, a les 20 hores, a l’ajuntament de València, rendim homenatge a totes les víctimes i ens concentrem enfront de la violència contra les dones.

El terrorisme masclista ha ser una qüestió d’estat! Exigim el restabliment i dotació dels mitjans escaients per a la prevenció de la violència de gènere i per a la assistència integral de totes les dones en situació de maltractament.

NO més violència contra les dones!

València, 3 d’octubre de 2014

S’ha confirmat posteriorment que es tracta d’un nou cas de violència masclista,. El nom de la dona assassinada es Gisele.

Informació

La Vanguardia 03/10/2014 - 15:18h

Detenido un hombre por la muerte de una mujer en L’Hospitalet de Llobregat

L’Hospitalet. (Redacción y agencias).- Los Mossos d’Esquadra han detenido a un hombre de 45 años y nacionalidad brasileña por su presunta relación con la muerte de una mujer este viernes en L’Hospitalet de Llobregat, según ha informado la policía catalana en un comunicado.

La víctima, de unos 50 años y también brasileña, ha muerto este viernes presuntamente asesinada en un piso de la calle Modern del barrio de Santa Eulàlia. Ha sido un vecino el que ha avisado a los Mossos alertando del suceso. La investigación continúa abierta y no se ha determinado la relación del hombre con la víctima.

Hasta el lugar de los hechos se ha desplazado una unidad del SEM.

El País

El hombre se entregó a la policía luego de cometer, presuntamente, el homicidio

Alfonso L. Congostrina Barcelona 3 OCT 2014 16´09 El País

Los Mossos d’Esquadra han detenido a las 13.00 horas a un hombre de 45 años que confesó haber matado a su esposa, y madre de sus dos hijos menores de edad, con un arma blanca en L’Hospitalet de Llobregat.

Alex y Gisele, los dos de origen brasileño y de 45 y 50 años, llevaban varios años viviendo en el barrio de Santa Eulalia. Según los vecinos de la pareja, han vivido, junto con dos niños pequeños, en varios pisos situados en la calle Modern e incluso regentaron conjuntamente un bar. Las mismas fuentes aseguran que las discusiones eran constantes. Ayer, Alex se armó con un cuchillo y, presuntamente, acabó con la vida de Gisele propinándole diversas puñadas. Un vecino del número 20 de la calle Modern alertó que la pelea era mucho más intensa de las acostumbradas y llamó a los Mossos d’Esquadra. Cuando llegaron los agentes se encontraron el cadáver de Gisele junto a Alex, que según fuentes cercanas, reconoció ser el autor de las puñaladas.

“Alex es un chico muy corpulento y Gisele un auténtico bellezón”, recordaba ayer una vecina de la misma calle. En la zona era vox pópuli las discusiones del matrimonio, “casi siempre por celós”, asegura otro vecino. Tras cerrar el bar, Alex trabajó un tiempo de camarero en un bar de la plaza España de Barcelona. Gisele encontró también trabajo en un chiringuito de Castelldefels. “Siempre se enfrentaba a cualquier hombre que se acercará a Gisele y ahora sé que tenían problemas porque el jefe de ella venía a recogerla hasta casa”, alertaba otro de los vecinos de la calle Modern.

El Ayuntamiento de L’Hospitalet condenó ayer la muerte de esta vecina, rechazó la nueva violencia de género, la segunda que se produce este año en la ciudad, y convocó una concentración silenciosa de rechazo para el próximo lunes.

Comentar este artículo

SPIP | esqueleto | | Mapa del sitio | Seguir la vida del sitio RSS 2.0