Xarxa Feminista PV

Sevilla: Detienen al presunto asesino de la mujer cuyo cadáver apareció en un coto de caza de Coria el 7 de Septiembre

Viernes 12 de septiembre de 2014

Comunicat de la Coordinadora Feminista de València

La Coordinadora Feminista de València mostra el rebuig davant el nou feminicidi a Coria del Rio (Sevilla). Encara en investigació, no sabem ni el nom de la víctima, ni la relació que tenia amb l’assassí, detingut ahir. Amb ella, són ja 50 dones les assassinades en aquest rànquing macabre.

Recordem que desgraciadament són més de les que entren en les estadístiques i també aquelles ingressades en institucions hospitalàries, com les que quedaran amb greus discapacitats fruit de les brutals agressions que han patit.

Tampoc tenim noticia de la dona amb una diversitat funcional que va ser segrestada pel seu maltractador mentrestant fugia d’ell ajudada per una parella amiga.

Aquest estiu estem assistint a execucions de dones mentrestant el Govern continúa sense dotar pressupostàriament serveis assistencials, de prevenció. Les retallades amb l’excusa de la crisi només estan agreujant la situació. Mentrestant Ana Mato anuncia el propòsit del govern de reformar la Llei Integral 1/2004, contra la violència de gènere, quan no la ha desenvolupat ni ha aplicat una llei que es valorada positivament pel conjunt dels grups parlamentaris, per la qual cosa no ha hagut consens per a la reforma proposada per la ministra. En el que sí estan d’acord els grups és en la necessitat de reposar els fons que s’han llevat.

La violència contra les dones és la primera causa de mort prematura d’aquestes. Una societat que permet que ens assassinen pel fet de ser dones és una societat malalta. Per això, la coordinadora recorda la importància de mostrar el rebuig públicament davant aquesta xacra per exigir als governs la implicació que cal per a lluitar per eradicar-la.

Tots els primers dimecres de mes, a les 20 hores, a l’ajuntament de València, rendim homenatge a totes les víctimes i ens concentrem enfront de la violència contra les dones.

El terrorisme masclista ha ser una qüestió d’estat! Exigim el restabliment i dotació dels mitjans escaients per a la prevenció de la violència de gènere i per a la assistència integral de totes les dones en situació de maltractament.

NO més violència contra les dones!

València, 12 de setembre de 2014

diariosesevilla.es 12-09-2014

La Policía Nacional ha detenido a un hombre de 44 años, procedente de Canarias, como presunto autor del crimen de una vecina de Guillena cuyo cadáver apareció el sábado en un coto de caza en Coria del Río. La víctima murió tras recibir dos golpes con un bastón de madera en la cabeza. Todo apunta a que el cuerpo llevaba en aquel lugar entre 36 y 48 horas hasta que fue encontrado. No ha trascendido la relación que mantenía esta mujer con su presunto asesino, que ya ha pasado a disposición judicial.

El hallazgo del cadáver se produjo el pasado sábado cuando unos cazadores se encontraban en un coto cercano al polígono industrial La Isla, aunque en el término municipal de Coria del Río. Las primeras investigaciones apuntaron a un posible homicidio, aunque la Policía mantuvo un férreo hermetismo después de que la Justicia decretase el secreto de sumario. Lo que estaba claro es que el cuerpo de la víctima llevaba varios días ocultos debido al avanzado estado de descomposición que presentaba.

La Policía Nacional informó ayer la detención del presunto autor de este crimen se produjo 48 horas después del hallazgo del cadáver por parte del Grupo de Homicidios de la Brigada Provincial. Dicha operación se activó tras practicar las primeras diligencias sobre la zona en la que se encuentro el cuerpo de la víctima, a la que se identificó como una vecina de Guillena que presentaba dos heridas en el cráneo causadas con un objeto contundente, al parecer, un bastón de madera.

Los agentes se desplazaron a la localidad donde residía la víctima, en la que recibieron diversa información relacionada con el detenido. El arrestado fue llevado al lugar donde se encontró el cadáver el pasado miércoles y allí procedió a la reconstrucción de los hechos. El presunto asesino ha pasado a disposición judicial en Coria del Río.

Lo que no ha trascendido es el tipo de relación que mantenía la víctima con el detenido. Fuentes policiales explicaron a este periódico que los agentes que llevan el caso aún no han desvelado el lazo de unión entre ambos. Lo que sí se ha conocido es que en el historial del presunto autor del crimen consta una detención anterior por malos tratos en Granada, ocurrida en 2010. La víctima en aquella ocasión no es la vecina de Guillena que apareció asesinada en el coto de caza de Coria del Río, según aseguraron fuentes policiales.

Comentar este artículo

SPIP | esqueleto | | Mapa del sitio | Seguir la vida del sitio RSS 2.0