Xarxa Feminista PV

Madrid: Un hombre mata a su pareja de dos cuchilladas en Villaviciosa de Odón

Viernes 15 de mayo de 2015

Comunicat de la Coordinadora Feminista de València

La Coordinadora Feminista de València manifesta la seua condemna per l’assassinat masclista que eleva a 17 les dones assassinades en 2015, a més de 2 xiquets. Avui una dona de 41 anys, ha estat assessinada per la seua parella a Villaviciosa de Odón, Madrid. El fill dels dos era al pis quan els agents han arribat. A més a més han vist que les dues ferides d’arma blanca al tòrax no podien ser de suicidi, com havia indicat la parella al trucar al 112 i l’han detingut per delicte d’assassinat.

Desde el 8 de maig al dia d’avui, 15 de maig, 3 dones han segut assassinades, i malgrat aquesta violència continua, la campanya el.lectoral ha continuat, i es hora de dir ¿quina democrácia es aquesta per a les dones?

Les retalladles als presupostos, la no aplicació de la llei, la manca de formació i sensibilització de les institucions que haurien d’haver detectat i protegit a la dona assassinada, han sigut decissives.

Des de la Coordinadora Feminista de València responsabilitzem directament als governs, locals,autonomics o de l’estat de l’Espanya, perque les retallades als PresupostsGenerals de l’Estat (PGE) per a 2015, el programa contra la violència de gènere es dota amb 23,7 milions€ (0,005% del PGE), son causa directa de aquest assessinat.

Exigim el final d’aquests feminicidis, un assessorament real a totes les dones que el necessiten, el desenvolupament de la Llei intergral i la incorporació de partides presupostàries amb eixa finalitat.

Però a més, pensem que una societat que permet que ens assassinen pel fety de ser dones és una societat malalta. Per això, la Coordinadora recorda la importància de mostrar públicament el rebuig per aquest terroisme masclista i exigir al governs l,implicació que cal per erradicar-la.

Tots el primer dimecres de mes a les 20 hores, a l,ajunatment de València, rendim homenatge a totes les victimes i ens concentrem enfront de la violència contra les dones y el proper 25 de maig a les 19,30 davant de la Plaça deBous de València

#TerrorismeMasclista #QüestióEstat #NiUnaMés #EnsFaltenTotes

Información:

La Guardia Civil detiene al supuesto autor y le traslada a dependencias policiales, donde está pendiente de ser interrogado

F. Javier Barroso Madrid 15 MAY 2015 El País

Una mujer de 41 años ha muerto esta madrugada después de recibir al menos dos cuchilladas, supuestamente, por parte de su pareja sentimental en el municipio de Villaviciosa de Odón, en Madrid, según han informado fuentes de la Guardia Civil. El presunto autor ha sido detenido por agentes del instituto armado y se encuentra ya en dependencias policiales, pendiente de ser interrogado. No había denuncias previas ni órdenes de alejamiento, según las primeras investigaciones.

Los hechos han ocurrido a las 3.45 de hoy en el segundo piso del número 124 de la avenida del Príncipe de Asturias, en el centro de la localidad. A esa hora, un hombre (el supuesto autor de los hechos) llamaba al teléfono de emergencias 112 e informaba de que una mujer se había suicidado en el domicilio. Cuando han llegados los primeros agentes y los facultativos de una UVI móvil del Servicio de Urgencias Médicas de la Comunidad de Madrid (Summa), se han dado cuenta de que la víctima llevaba varias horas muerta, según un portavoz de Emergencias 112.

La mujer presentaba al menos dos heridas por arma blanca en el tórax. Los facultativos al final solo han podido certificar la muerte de la mujer. Los agentes se han percatado de que las heridas no eran compatibles con un posible suicidio, por lo que han detenido de inmediato a la pareja acusada de un delito de asesinato.

Cuando la Guardia Civil ha llegado a la vivienda, estaba allí el hijo de la pareja, de ocho años. La familia lleva vivienda en esta casa desde hace 10 años y los vecinos se han mostrado hoy sorprendidos por lo ocurrido. Aseguran que nunca les escucharon discutir y que tampoco en las últimas horas oyeron nada extraño. El agresor, de nombre Sergio, es muy deportista y sale a menudo a montar en bicicleta. A ella, Encarna, la definen como una mujer amable y guapa.

Al lugar se han desplazado especialistas de Criminalística de la Guardia Civil además de agentes de Policía Judicial que investigan el caso. Tanto la víctima como el detenido son de nacionalidad española.

Comentar este artículo

SPIP | esqueleto | | Mapa del sitio | Seguir la vida del sitio RSS 2.0