A liña de masas para a Reconstitución do PC


O punto de partida é a vangarda, tal como aquí a definimos na primeira fase da Revolución ou etapa de Reconstitución. O seu primeiro labor -xa que se trata do que a define en primeira instancia como vangarda- é o de facerse valedora e portadora da ideoloxía. Neste sentido, como xa quedou salientado, hai que aprehender a ideoloxía en todos os seus desenvolvementos; pero, ademais, hai que entender que non se trata dunha concepción do mundo máis, senón da cosmovisión máis avanzada, precisamente, porque non trata de "interpretar o mundo" dun modo novo, senón de "transformalo”. A vangarda ideolóxica, entón, debe ir formándose nos principios da ideoloxía -do contrario non se diferenciaría das masas máis avanzadas da clase e ela mesma transformaríase en masa-, pero tamén debe ir fundindo eses principios co obxecto de transformación revolucionaria, debe ir traducindo os principios ideolóxicos en Liña política revolucionaria, debe saber aplicar as premisas e os obxectivos da teoría revolucionaria á realidade práctica da Revolución, debe saber dar resposta ás tarefas particulares e prácticas que esta impón, debe saber encontrar a estratexia e a táctica axeitadas para alcanzar aqueles obxectivos, debe saber calibrar o estado das súas premisas necesarias, etc.

A Liña política é o "primeiro paso pola práctica" da ideoloxía e, neste sentido, o primeiro grande elemento da liña de masas da política da vangarda, porque transforma nun discurso político-revolucionario as condicións reais en que se encontran as masas da clase en xeral. Se o membro da vangarda, ao formarse e educarse na ideoloxía, fórmase como propagandista e, como dicía Lenin, "tribuno popular" para difundila, consistindo nisto a base ou o embrión de toda futura política para as masas (liña de masas), a Liña é o primeiro paso cara a adiante da liña de masas da política da vangarda, pois é o mellor medio a través do cal esta pode achegarse ás masas avanzadas, que poden ver que, efectivamente, o Comunismo formula a raíz profunda dos problemas que lle preocupan e dá unha resposta á súa solución.

Pero isto é aínda insuficiente. A experiencia do Movemento Comunista Internacional ensina que non abonda só con proclamar unha política xusta, senón que é preciso que sexa comprendida polas masas. Para iso, é preciso que a Liña política tradúzase en Programa, é dicir, que conteña non só a explicación e a solución xerais dos problemas candentes das masas, senón tamén a forma e o modo de resolvelos a través da Ditadura do Proletariado e do Socialismo.
Isto presupón que a vangarda fundiuse ata tal punto coas masas da clase que conseguiu traducir as súas reivindicacións inmediatas en reivindicacións revolucionarias. Neste momento, a liña de masas revolucionaria alcanza o seu desenvolvemento máximo na Reconstitución; neste momento culmina a Reconstitución mesma.

A forma que adoptan a Liña e o Programa é a de Teses políticas; pero isto é só a forma. O seu contido é a liña de masas que aplica e desenvolve a vangarda como elemento fundamental de unión coas masas. De feito, a Liña e o Programa expresan dous estadios diferentes no desenvolvemento da liña política de masas. A Liña indica o primeiro achegamento da ideoloxía ao estado das masas da clase, a súa difusión en forma de propaganda, o seu primeiro contacto coas masas avanzadas. O Programa, en cambio, significa a asimilación da Liña por parte de certos sectores destas masas avanzadas, axitación, a través deles, entre as grandes masas dirixida pola vangarda; é dicir, o traballo cotián, cóbado a cóbado, da vangarda entre as masas para atraer definitivamente ao seu sector avanzado e traducir a ideoloxía e a política revolucionarias ás necesidades das masas.

A fusión da vangarda entendida e organizada como vangarda ideolóxica coas masas avanzadas da clase tradúcese en PC, ou sexa, en movemento revolucionario organizado, en capacidade, por parte da vangarda, de influír ou de facerse oír entre as grandes masas da clase. Neste punto, ábrese a posibilidade de que todas ou a maioría desas masas se organicen ao xeito revolucionario e se poñan detrás do seu Partido. Chegou o momento de abrir unha nova etapa na Revolución.

O Programa significa a culminación da Reconstitución porque, con el, a ideoloxía vincúlase coas masas da forma máis estreita e concreta posible, e porque, para chegar a el, a vangarda ha ter que atopar unha linguaxe co que expresar as reivindicacións inmediatas das masas, ha ter que crear sólidos vínculos con elas e organizar eses vínculos, ha ter, en definitiva, que crear PC.

O PC, así reconstituído, existe como unidade entre a vangarda e as masas da clase a través do seu Programa, no plano político, e como multitude de organismos que serven como correa de transmisión da vangarda cara ás masas, no plano organizativo. O PC, así reconstituído, existe como organización capaz de dirixirse ás masas e de dirixilas e, polo tanto, como a súa vangarda efectiva. Entón, o PC pode encomendarse a tarefa de levar a toda a clase ata o Comunismo, e pode enfrontar, con garantías de éxito, as dificultades e os obstáculos que entorpecerán este camiño tortuoso pero necesario e ineludíbel.


Comité Central do PCR
Abril 1996