Xarxa Feminista PV

Alicante: Un británico, detenido por matar a su mujer a bastonazos en Algorfa (Alicante)

Martes 10 de marzo de 2015

Comunicat de la Coordinadora Feminista de València

La Coordinadora Feminista de València mostra el rebuig davant el nou feminicidi a Algorfa (Alacant), on un home ha confesat haver assassinat la seua parella , de 75 anys, desapareguda des de setembre passat.

El dolor, la ràbia i la indignació que ens provoca aques nou cas de terrorisme masclista s’afegeix al provocat amb la mort ahir a l’hospital d’una altra dona ingressada per la brutal pallisa que li va donar el seu home a Xàbia i el cas d’una altra dona morta a Alaqüàs, en investigació.

La violència contra les dones és la primera causa de mort prematura d’aquestes. Recordem que desgraciadament són més de les que entren en les estadístiques i també aquelles ingressades en institucions hospitalàries, com les que quedaran amb greus discapacitats fruit de les brutals agressions que han patit. Continuem sumant víctimes i el Govern continúa sense dotar pressupostàriament serveis assistencials, de prevenció. Les retallades amb l’excusa de la crisi només estan agreujant la situació.

Exigim del Govern un compromís real en la lluita contra aquesta xacra. Compromís i recursos escaients que el Govern de l’Estat han de tindre per a eradicar-la i que passen necessàriament per la seua consideració com a qüestió d’Estat.

Després de deu anys de la Llei Estatal 1/2004, contra la violència de gènere, no ha estat dotada pressupostàriament ni desenvolupada. Recordem que el govern valencià va traure una llei autonòmica que després de dos anys encara no ha desenvolupat.

Però a més, pensem que una societat que permet que ens assassinen pel fet de ser dones és una societat malalta. Per això, la coordinadora recorda la importància de mostrar el rebuig públicament davant aquesta xacra per exigir als governs la implicació que cal per a lluitar per eradicar-la. Tots els primers dimecres de mes, a les 20 hores, a l’ajuntament de València, rendim homenatge a totes les víctimes i ens concentrem enfront de la violència contra les dones.

El terrorisme masclista ha ser una qüestió d’estat! Exigim el restabliment i dotació dels mitjans escaients per a la prevenció de la violència de gènere i per a la assistència integral de totes les dones en situació de maltractament.

NO més violència contra les dones!

València, 11 de març de 2015

Información:

La víctima se hallaba oficialmente desaparecida desde el pasado mes de septiembre

El presunto homicida, que fue detenido por la Guardia Civil, ha conducido a los agentes hasta el cadáver en campo cerca de una carretera

EFE | VALENCIA 10 marzo 201513:25 Las Provincias

La británica de 76 años cuyo cuerpo ha aparecido en un terraplén a las afueras de la pequeña localidad de Algorfa (Alicante) falleció a bastonazos presuntamente a manos de su pareja sentimental, un hombre de 75 de su misma nacionalidad y con el que convivía desde hacía unos meses.

El subdelegado del Gobierno en Alicante, Alberto Martínez, ha explicado que el caso sigue en investigación y que ha sido decretado secreto de sumario por el juzgado de Instrucción número 4 de Torrevieja.

El supuesto homicida denunció el 15 de septiembre de 2014 que la víctima mortal había desaparecido después de dejarla en un cajero automático de la urbanización "Ciudad Quesada", situada en la vecina población de Rojales y mayoritariamente habitada por residentes europeos.

Según la investigación, ambos eran pareja desde hacía un tiempo y aunque cada uno tenía su domicilio, llevaban varios meses conviviendo en la casa del hombre debido a que ella realizaba unas obras en la suya.

Las indagaciones de la Guardia Civil condujeron ayer a la detención de este hombre en relación con la desaparición y, poco después, el británico confesó el crimen.

Además, a primera hora de hoy, sobre las 8.20 horas, el arrestado ha conducido a los agentes a un terraplén con abundantes hierbas y ramas del término de Algorfa y allí se han encontrado los restos mortales en avanzado estado de descomposición.

Esta sería la cuarta muerte descubierta de una mujer a manos de su pareja en la provincia de Alicante en lo que va de año, después de los respectivos crímenes ocurridos en Elche y Orba, en enero, y el de Xàbia, cometido el pasado día 1 aunque la mujer falleció ayer en el hospital.

El subdelegado del Gobierno ha animado a las mujeres que sean objeto de maltrato a denunciar para que las fuerzas y cuerpos de seguridad del Estado puedan protegerlas.

A este respecto, ha comentado que ninguna de estas cuatro víctimas de 2015 había denunciado previamente, lo que dificulta sobremanera evitar este tipo de tragedias.

A primera hora de hoy, en torno a las 8.20 horas, el detenido ha conducido a los agentes hasta el lugar donde se hallaba el cuerpo sin vida de la británica, cuyo cadáver se encuentra en avanzado estado de descomposición.

Debido al deterioro de los restos mortales por el paso del tiempo, los investigadores esperan a los resultados de la autopsia para conocer nuevos detalles.

Comentar este artículo

SPIP | esqueleto | | Mapa del sitio | Seguir la vida del sitio RSS 2.0