Xarxa Feminista PV

Ourense: Un hombre remata a su mujer en el hospital en que estaba ingresada

Viernes 8 de mayo de 2015

Comunicat de la Coordinadora Feminista de València

Comunicat de la Coordinadora Feminista de València

La Coordinadora Feminista de València manifesta la seua condemna pel nou assassinat masclista que eleva a 14 les dones assassinades en 2015, a més de 2 xiquets.

Avui Maria Isabel S de 62 anys, ha segut assassinada al llit de l’Hospital Universitari d’Ourense, on es trobava ingressada desde fa un mes, en coma, per causa de l,agressió del 3 d,abril. La Guardia Civil sospitaba de la versió de l’home en aquesta agressió, va demanar al Jutjat una ordre de Protecció per a ella, que va ser denegada.

Les retalladles als presupostos, la maca d’de dessenvolupament de la llei, la manca de formació i sensibilització de les institucions que haurien d’haver detectat i protegit a la dona assassinada a l’hospital, han sigut decissives. .

Des de la Coordinadora Feminista de València responsabilitzem directament als governs, locals,autonomics o de l’estat de l’Espanya, perque les retallades als PresupostsGenerals de l’Estat (PGE) per a 2015, el programa contra la violència de gènere es dota amb 23,7 milions€ (0,005% del PGE), son causa directa de aquest assessinat.

Exigim el final d’aquests feminicidis, un assessorament real a totes les dones que el necessiten, el desenvolupament de la Llei intergral i la incorporació de partides presupostàries amb eixa finalitat.

Però a més, pensem que una societat que permet que ens assassinen pel fety de ser dones és una societat malalta. Per això, la Coordinadora recorda la importància de mostrar públicament el rebuig per aquest terroisme masclista i exigir al governs l,implicació que cal per erradicar-la.

Tots el primer dimecres de mes a les 20 hores, a l,ajunatment de València, rendim homenatge a totes les victimes i ens concentrem enfront de la violència contra les dones y el proper 25 de maig a les 19,30 davant de la Plaça deBous de València

#TerrorismeMasclista #QüestióEstat #NiUnaMés #EnsFaltenTotes

Información:

La hirió presuntamente hace un mes y fingió que habían sido unos desconocidos cia Pablo Taboada Ourense 8 MAY 2015 El País

María Isabel S., una mujer de 62 años que llevaba un mes ingresada en el Complejo Hospitalario Universitario de Ourense (CHUO) a causa de una agresión supuestamente causada por su marido, ha sido asesinada presuntamente por este a primera hora de la mañana en la propia cama del hospital. Aniceto R., de 76 años, ha entrado sobre las siete en la habitación de la mujer, situada en la cuarta planta, y la ha acuchillado repetidas veces hasta la muerte. Tras el crimen, el hombre se ha herido a sí mismo y ha tenido que ser intervenido de urgencia en el mismo centro sanitario. Se encuentra grave.

El pasado 3 de abril, el hombre denunció un presunto robo sufrido en su vivienda unifamiliar en Pazos (Verín, Ourense). Aseguró a los investigadores que unos ladrones accedieron a la casa en plena noche para robar, pero la mujer se enfrentó a ellos en planta de abajo, por lo que fue golpeada de forma severa con una barra de hierro. Él, que estaba tomando medicación para conciliar el sueño, se encontraba durmiendo en el piso de arriba por lo que, según su relato, no se percató de los hechos hasta que los gritos de su esposa lo despertaron.

Según su relato, cuando bajó se la encontró tirada en el suelo con un fuerte golpe en la cabeza y que no pudo ver a los supuestos asaltantes, que no se habían llevado nada de la vivienda. La mujer sufrió una grave lesión cerebral y perdió parte de masa encefálica, por lo que fue intervenida de urgencia. Desde entonces, estaba ingresada. Tras más de un mes, había superado el coma y se recuperaba favorablemente en los últimos días.

Fuentes de la Guardia Civil explican que dudaron de la versión ofrecida por el hombre desde el primer momento y ya “sospechaban” de que se tratara de un caso de violencia doméstica, pero que permanecían a la espera de que la asesinada recuperase el habla para que corroborase o desmintiese el relato ofrecido por su marido. Según informa La Voz de Galicia, la Guardia Civil había pedido una orden de alejamiento contra él pero la juez encargada del caso no la concedió. El marido de la fallecida no había sido detenido ni constaban denuncias previas.

Información 05-04-2015 Continúa muy grave una vecina de Verín que fue agredida en su casa de Pazos

Comentar este artículo

SPIP | esqueleto | | Mapa del sitio | Seguir la vida del sitio RSS 2.0