Xarxa Feminista PV

Madrid: Una mujer es asesinada por su expareja

Domingo 15 de noviembre de 2015

Comunicat de la Coordinadora Feminista de València

La Coordinadora Feminista de València manifesta la seua condemna per l’assassinat masclista que eleva a 61 les dones assassinades en 2015, 8 els xiquets i xiquetes i un home, parella d’ una dona.

Al Pais Valencià 13 dones, 3 xiquetes i xiquest i 1 en investigació.

La dona, sense identificar de 32 anys, ha segut assassinada per la seva ex parella en el domicili. El 15 de novembre a Madrid.

*Es va omplir Madrid en la gran Marxa 7N contra les violències masclistes i tornen els assassinats, 8 dones assassinades en 5 dies.*

I ja no és suficient amb les manifestacions de condemna. Ens estan matant i continuem exigint les accions urgents per al compliment del deure d’ assegurar i garantir el dret de les dones a una vida sense violència.

COM ÉS EL NOMBRE DE DONES ASSASSINADES SUPORTABLE PERA L’ESTAT I LA SOCIETAT? I DE CRIATURES? NO HI HA LÍMIT?

Cridem, també als nous Ajuntaments i Governs Autonòmics que és l’hora de tenir com a prioritat el compliment de les mesures per combatre aquest femicidi.

Aixi mateix emplacem a complir amb les resolucions i compromisos adquirits amb l’aprovació de les Mocions presentades als Ajuntaments.

Des de la Coordinadora Feminista de València responsabilitzem directament als governs, locals,autonòmics i de l’estat de l’Espanya, perquè les retallades han segut i són causa directa d’aquest assassinat.

Demanem als nous governs locals i autonòmics el compliment de les lleis per fer efectiu i real el dret de les dones a viure sense violència.

Exigim i exigirem el final d’aquests feminicidis, un assessorament real a totes les dones que el necessiten, el desenvolupament de la Llei integral i la incorporació de partides pressupostàries amb eixa finalitat.

Una societat que permet que ens assassinen pel fet de ser dones és una societat dolenta. Per això, la Coordinadora recorda la importància de mostrar públicament el rebuig per aquest terrorisme masclista i exigir als governs l’implicació que cal per eradicar-ho.

No hi ha temps, no hi ha excuses, JA.

LA LLUITA CONTINUA

#TerrorismeMasclista #QüestióEstat #NiUnaMés #EnsFaltenTotes

Información:

El País 15-11-2015

Un hombre acuchilló a una mujer de 32 años y nacionalidad búlgara, cuya identidad no fue facilitada. Murió este sábado 14 de Noviembre por la tarde tras recibir al menos tres heridas de arma blanca en el tórax y un fuerte golpe en la cara, según informó un portavoz de Emergencias 112. La Policía Nacional detuvo al autor del crimen, un varón de 34 años de nacionalidad española, que era la expareja de la fallecida, según un portavoz de la Jefatura Superior de Madrid.

Los hechos ocurrieron pasadas las siete de la tarde en el segundo piso del número 10 de la calle de Morales, en el PAU de Carabanchel. A esa hora llamaba una persona al teléfono de emergencias 112 e informaba desde fuera del domicilio de que un hombre había encontrado a una mujer muerta en la vivienda.

Al lugar acudieron facultativos del Servicio de Urgencias Médicas de la Comunidad de Madrid (Summa), que hallaron a la mujer tendida boca arriba en el pasillo de la vivienda en medio de un gran charco de sangre. Los sanitarios apreciaron al menos tres heridas incisas en el tórax y un traumatismo facial. Llevaba ya un tiempo fallecida por lo que no pudieron hacer nada por reanimarla. Tan solo certificaron la muerte.

Los agentes del Cuerpo Nacional de Policía que acudieron al lugar detuvieron al supuesto autor, el varón de 34 años de origen búlgaro nacionalizado español. Llamó a un conocido para que a su vez avisara a los servicios de emergencia de la muerte de la mujer.

Esa versión no fue creída por los agentes que le arrestaron. En la vivienda fue hallado el cuchillo que supuestamente empleó en el crimen. El domicilio estaba con bastantes manchas de sangre, según algunas fuentes.

Con antecedentes

Las primeras investigaciones apuntan a que se trata de un nuevo caso de violencia de género, ya que el detenido era el exnovio de la fallecida. Según fuentes policiales, el arrestado tenía antecedentes por malos tratos en el ámbito familiar, pero no constaba, en principio, orden de alejamiento.

El cuerpo de la mujer fue trasladado al Instituto Anatómico Forense, en la Ciudad Universitaria, donde hoy se le practicará la autopsia. Al levantamiento del cadáver acudió la juez de violencia de género. El presunto autor fue conducido a la Jefatura Superior de Policía, a la espera de que los agentes de Homicidios, que se encargan de las investigaciones, le interroguen y le pongan a disposición judicial.

Comentar este artículo

SPIP | esqueleto | | Mapa del sitio | Seguir la vida del sitio RSS 2.0