Xarxa Feminista PV

Cáceres: Muere una joven en Cáceres tras ser arrojada por su marido de un vehículo en marcha en la A-66

Jueves 12 de marzo de 2015

Comunicat de la Coordinadora Feminsita de València

Una altra dona assassinada a Cáceres.

La Coordinadora Feminista de València mostra el rebuig davant el nou feminicidide Cáceres.

Tamara, de 23 anys, ha mort després de ser llançada del cotxe en el viatjaba per la seua parella. La brutalitat d’aquesta violència ens deixa sense paraules. Apenes un dia després dels últims feminicidis, de nou hem de sentir el horror d’una altra dona assassinada.

La violència contra les dones és la primera causa de mort prematura d’aquestes. Recordem que desgraciadament són més de les que entren en les estadístiques i també aquelles ingressades en institucions hospitalàries, com les que quedaran amb greus discapacitats fruit de les brutals agressions que han patit. Continuem sumant víctimes i el Govern continua sense dotar pressupostàriament serveis assistencials, de prevenció. Les retallades amb l’excusa de la crisi només estan agreujant la situació.

Exigim un pronunciament per part del president del Govern, que declare públicament el compromís per a lluitar contra aquesta barbárie. El terrorisme masclista ha de ser considerat qüestió d’estat i el govern ha d’adoptar de forma urgent mesures per a començar a combatre-la.

Mentrestant s’assassinen dones quasi diàriament, ni els mitjans, ni el conjunt de la societat són conscients d’aquesta xacra. Es normalitza la violència contra les dones de forma constant. Una societat que permet que ens assassinen pel fet de ser dones és una societat malalta. Per això, la coordinadora recorda la importància de mostrar el rebuig públicament davant aquesta xacra per exigir als governs la implicació que cal per a lluitar per eradicar-la.

Tots els primers dimecres de mes, a les 20 hores, a l’ajuntament de València, rendim homenatge a totes les víctimes i ens concentrem enfront de la violència contra les dones. El terrorisme masclista ha ser una qüestió d’estat!

València, 12 de març de febrer de 2015

#TerrorismeMasclista #QüestióEstat #EnsFaltenTotes

Información:

Jesús Jiménez llevaba poco tiempo casado con Tamara, la mujer de 23 años que ayer perdió la vida tras caer de un coche en marcha en la

Sergio Lorenzo REDACCIÓN HOY.ES 12-03-2015

Tamara Simón Barrut, una joven de 23 años, falleció ayer en en Cáceres tras haber sido, presuntamente, arrojada de un vehículo en marcha cuando circulaba por la Autovía de la Plata (A-66), a la altura de Cáceres. El presunto autor de los hechos es su esposo, Jesús Jiménez, un joven de 24 años y de etnia gitana, como la fallecida. Está acusado de un delito de homicidio, ha confirmado a HOY la Delegación del Gobierno en Extremadura.

Los hechos tuvieron lugar en torno a las 16.30 horas en el kilómetro 555, en el carril de incorporación a la autovía desde la Ex-100, en sentido Sevilla, a la altura de Aldea Moret.

La mujer iba sentada en el asiento del copiloto cuando cayó a la vía por causas que aún se desconocen. Los sanitarios que la atendieron la trasladaron al hospital San Pedro de Alcántara en estado muy grave con un golpe en la nuca. Poco después fallecía en el centro hospitalario. La mujer cayó a la vía en la incorporación a la A-66 desde la Ex-110, a la altura de Aldea Moret.

La mujer cayó a la vía en la incorporación a la A-66 desde la Ex-110, a la altura de Aldea Moret. / MARISA NÚÑEZ

Jesús fue detenido horas después del suceso en la carretera, y trasladado posteriormente a la Comandancia de la Guardia Civil en Cáceres.

El presunto agresor es vecino de Madrid y se dedicaba a la venta ambulante junto a su esposa muerta. De momento permanece en la Comandancia de la Guardia Civil, a la espera de pasar a disposición del Juzgado nº 6 de Cáceres, encargado de los casos de violencia de género.

El matrimonio vivía en Madrid y llevaba poco tiempo casado. Tenían un bebé de un año y medio, según han confirmado a HOY familiares de la víctima. Al parecer volvían a Navalmoral, donde reside la madre de la fallecida, después de haber estado vendiendo con su puesto de zapatillas en el mercadillo de los miércoles de Cáceres.

A lo largo del día se llevará a cabo la autopsia en el Instituto de Medicina Legal de Cáceres, junto al cementerio. Allí esperan numerosos familiares de la chica, que esperan la entrega del cadáver para el funeral, que tendrá lugar en Navalmoral. Hasta este lugar se han desplazado varias dotaciones de la Policía Nacional.

1 Mensaje

Comentar este artículo

SPIP | esqueleto | | Mapa del sitio | Seguir la vida del sitio RSS 2.0