La III Marcha por la Desmilitarización de la Sierra de Aitana será el próximo 21 de mayo - Tortuga
Administración Enlaces Contacto Sobre Tortuga

La III Marcha por la Desmilitarización de la Sierra de Aitana será el próximo 21 de mayo

Viernes.19 de mayo de 2006 2238 visitas Sin comentarios
Descárgate el cartel y difunde #TITRE

Crónica de la III Marcha por la Desmilitarización de la Sierra de Aitana: convocatoria, el manifiesto, fotos y situación de los detenidos

El bonito manifiesto

Por tercer año consecutivo acudimos a la base de radares de la Serra d’Aitana en Alacant a exigir la desmilitarización de este espacio natural privilegiado.

La cumbre de la Sierra está totalmente ocupada por unas instalaciones militares cuyos potentes radares guían la navegación marítima y aérea de la OTAN hacia Oriente Medio, y vigilan casi todo el Magreb. A los pies de estos radares una base militar concentra las edificaciones, construcciones defensivas y armamentos que custodian estos valiosos y estratégicos aparatos. La integridad medioambiental de esta Sierra, la más alta de Alacant, poco preocupa.

Esta marcha ciudadana es lúdica y reivindicativa. Enmarcándose el la campaña “Mayo Caliente Desobediente” puesta en marcha por tercer año consecutivo por Alternativa Antimilitarista-MOC y otras entidades en el estado español, está convocada por los Casal Jaume I de Elx, Alacant y Alcoi, la Colla Muntanyenca de Campello, Colla Ecologista la Carrasca, Col.lectiu Ecologista El Margalló, Col.lectiu per la Cultura de Pau i Noviolència del Comtat i l’Alcoià, Centre Cultural El Panical y el Grupo Antimilitarista Tortuga.

Se quedará para salir a las 9’00 horas del día 21 (domingo) en la estación de autobuses de Elx, y en la plaza de toros de Alacant. Y a las 9’30 en la plaza de Al-Azraq de Alcoi.

Todas nos encontraremos en las puertas del Safari Aitana (carretera Relleu-Benifallim), a las 10’30 de la mañana para desde allí hacer una -no muy larga y bonita por el paisaje- marcha hasta las puertas de la base, donde almorzaremos y ya se verá entre todos/as la forma de concluir la jornada lúdica y reivindicativa.

Hay que llevar calzado cómodo y almuerzo.

Podéis descargar el cartel para difundir, aquí

Y podéis consultar cómo fue la cosa el año pasado aquí

Fotos chulas de la sierra aquí

Para más información contacta con Tortuga en la dirección mail del grupo: tortuga@nodo50.org

Os esperamos.


El Grupo Tortuga solicita entrevista con la Subdelegada del Gobierno en Alacant para dialogar sobre el presente y el futuro de la base militar de la Sierra de Aitana

La III Marxa per la Desmilitarització de la Serra d’Aitana serà el pròxim 21 de maig

Per tercer any consecutiu acudim a la base de radars de la Serra d’Aitana a Alacant a exigir la desmilitarització d’aquest espai natural privilegiat.

La cumbre de la Serra Aitana està totalment ocupada per unes instal•lacions militars els potents radars de les quals guien la navegació marítima i aèria de l’OTAN cap a Orient Mitjà, i vigilen quasi tot el Magrib. Als peus d’aquets radars una base militar concentra les edificacions, construccions defensives i armaments que custodien aquets valuosos i estratègics aparells. L’integritat mediambiental d’aquesta Serra, la més alta d’Alacant, poc preocupa.

Aquesta marxa ciutadana és lúdica i reivindicativa. Emmarcant-se a la campanya “Maig Calent Desobedient” posada en marxa per tercer any consecutiu per Alternativa Antimilitarista-MOC i altres entitats a l’estat espanyol, està convocada pels Casals Jaume I d’Elx, Alacant i Alcoi, la Colla Muntanyenca del Campello, Colla Ecologista la Carrasca, Col.lectiu Ecologista El Margalló, Col.lectiu per la Cultura de Pau i Noviolència del Comtat i l’Alcoià, Centre Cultural El Panical i el Grup Antimilitarista Tortuga.

Es quedarà per a eixir a les 9’00 hores del dia 21 (diumenge) a l’estació d’autobusos d’Elx, i a la plaça de bous d’Alacant. I a les 9’30 a la plaça d’Al-Azraq d’Alcoi.

Totes i tots ens trobarem a les portes del Safari Aitana (carretera Relleu-Benifallim), a les 10’30 del matí per des d’allí fer una no molt llarga -i bonica pel paisatge- marxa fins a les portes de la base, on esmorzarem i ja es vorà entre tots/es la forma de concloure la jornada lúdica i reivindicativa.

Cal portar calçat còmode i esmorzar.

Podeu descarregar el cartell per a difondre, ací:

I podeu consultar com va ser la cosa l’any passat ací

Fotos bonicas de la Serra ací

Més informació al el correu del grup: tortuga@nodo50.org

Vos esperem.