3ª Edició LLIGA DE CAMPIONS I CAMPIONES DEL CASC ANTIC
Campanyes de difusió
CSA La Maranya
Distri

CD i vídeo de Suport als companys de Torà.
Dossier Torà

Rescat. Col·lectiu de Suport a Presos i Preses Polítiques.
El Sud.org
Alerta Solidària
Desdedentro
Imc Barcelona
Barri de sants.org
Cgt Catalunya
Endavant
Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans
A les trinxeres
L’Altre Solsonès
CNT Ponent
Kamilosetas Muskaria
Casal Independentista l’Ocell Negre
Plataforma Antiincineradora de Grefacsa
Urban Soldierz
CSO La Gàbia
CSA La Maranya
Skalivada
CUP Lleida
Maulets Ponent
AJLL - Assemblea de Joves de Lleida
L’Eixida - Sant Andreu Informa’t
Berguedà Llibertari
Casal Popular de Mollerussa
Associació Cultural La Dalla - Alfés
Perquè Vull! Col·lectiu Targarí d’Agitació Popular
Enfocant.net
Les Forques 1642. Taverna Catalana
Treball
 


Jutgen per defensar els drets laborals dels i les treballadores del Pallars
  Per: Pilum  dimecres 14 d'octubre de 2009
Abans de setmana santa de 2009 el col·lectiu del Pallars Punt d’Informació Laboral (PILUM) va enviar un burofax a l’empresa Gran Pallars (que gestiona les estacions d’esquí de Port-Ainé i Espot Esquí del Pallars Sobirà). En aquesta carta s’exposava unes queixes dels i les treballadores de Port-Ainé: no pagava les hores extres, prohibien el descans legals, no donava el material de treball,... Se’ls demanava que responguessin en 5 dies, perquè la temporada acaba just desprès de setmana santa.


El pont de setmana santa es va realitzar una acció per denunciar la gestió que feia l’empresa pel que fa a les condicions laborals, els riscos i l’accés a pistes. Aquesta acció va consistir en col·locar una pancarta a la cruïlla d’accés a pistes, unes pintades i col·locar als cotxes aparcats al Pallars unes octavetes burletes que denunciaven aquest incompliments de drets laborals per part de l’empresa.

El gerent de Gran Pallars va denunciar els fets als mossos d’esquadra apuntant com a culpable dels fets a una companya del col·lectiu que treballava a Port-Ainé. Els mossos es van presentar dies més tard al Centre Cívic de Llavorsí per investigar el fets. Ens van demanar una llista dels integrants del col·lectiu i ens vam negar al·legant que no podíem comprometre el futur laboral de les persones vinculades al nostre col·lectiu en una llista que podien consultar determinats empresaris de la comarca. Al final vam decidir donar les dades la Noemi Simarro i l’Armand Simon i els mossos, sense cap prova pericial, documental ni testifical van concloure l’atestat dient que hi havia indicis suficients per encausar-nos. A part de fer un comentari lamentable sobre els ulls plorosos de la Noemi, com si aquesta circumstància indiqués una voluntat d’amagar un acte presumptament delictiu.

Així que vam rebre una carta del jutjat de Tremp citant-nos per un judici de faltes per vexacions injustes el 8 d’0ctubre del 2009.

Aquesta empresa ha rebut dues multes amb motiu d’una inspecció de treball i té 8 processos judicials oberts, dos d’ells amb sentències condemnatòries. És trist que els mossos no investiguin també les coaccions a la llibertat sindical i els abusos de poder que contínuament es produeixen a la nostra comarca i al món mundial.

El Pilum, que ara s’ha constituït com a Sindicat de la Muntanya, Pilum-CGT, va convocar per al dia del judici una concentració davant dels jutjats de Tremp a la qual van assistir gairebé 40 persones, assistència que va omplir la sala del judici donant força als encausats.

La jutgessa no va voler entrar a discutir els conflictes laborals de l’empresa, simplement volia aclarir si els demandats havien estat els autors de les pancartes, les pintades i les octavetes, que a falta de proves els va absoldre.

Des del Sindicat de la Muntanya es va voler donar un caire més polític al judici, al·legant que la denúncia penal havia estat un acte coaccionador per part de l’empresa, i volia argumentar la despenalització d’aquest tipus d’accions reivindicatives i sindicalistes que s’han fet durant tota la trajectòria de lluita obrera, ja que considerem que fer pintades, octavetes i col·locar pancartes no són accions que hagin d’estar penades, ni processades com a faltes, i menys quan estem davant d’una empresa que incompleix regularment els drets laborals mínims.

Cal remarcar que l’incompliment dels drets laborals és un hàbit generalitzat a la comarca, ja que l’actuació d’aquesta empresa no és una excepció sinó un fet quotidià.



---


Fòrum

Abusos de poder
Accions, actes,...
Altres
Antifeixisme
Campanyes
Consum i comerç just
Educació i cursos
Especulació
Feminisme
Festes i Jolgorios Ponentins
Fora de Ponent
Habitatge
Independentisme
Informació, curiositats,...
Medi Ambient
Migració
Okupació
Opinió
Preses i presos
Represió
Sense classificar
Setmanari La Directa


concentracio jutjats Trem judici Pilum

Jutgen per defensar els drets laborals dels i les treballadores del Pallars

1 de maig del 2006 a Lleida, uneix-te al bloc anticapitalista.

420 € : prestació de "CARITAT" contra l’atur

A la CGT ja no ens alimenten molles, ja volem el pa sencer

Absolen dues persones acusades de vexacions per l’empresa Gran Pallars.

Acció de protesta i solidaritat pels acomiadaments de la SEAT.

Acció denuncinant els abusos al Mercadona

Acció directa contra el Mercacoso.

Acció solidària amb els i les acomiadades de la SEAT.

Agroxarxa acomiada indiscriminadament a una treballadora embarassada.




[Creative Commons] Alguns drets reservats    [Powered by SPIP]

SuportPonent no es responsabilitza del contingut exposat en aquesta web, les opinions sn responsabilitat dels autors.

[Valid CSS StyleSheet] [Valid XHTML 1.0]